Zlepšení není zázrak, zdraví je udržený stav
Domů > Životospráva

Doporučujeme dodržovat a nebo alespoň částečně upravit stravu podle vaší krevní skupiny.


Krevní skupina «0»


• Slaďte výživu v závislosti na typu "0" v knize "Výživa podle krevních skupin“.
• Riziko pro vaši krevní skupinu je příliš vysoký příjem sacharidů (bílá mouka, sladkosti, těstoviny, brambory).
• Minimalizujte proto příjem bílého pečiva, včetně chleba.
• Také těžko trávíte mléko a mléčné výrobky, proto je nutné vyřadit je z jídelníčku. Někdy si jídelníček můžete obohatit o kozí sýr či kozí syrovátku..
• Červené maso, můžete konzumovat téměř denně v množství 100 až 150 g. Toto doporučení se nevztahuje na vepřové maso a sekundárně zpracované maso ( paštiky, klobásky, hamburgery), kterým by jste se měli rovněž vyhýbat.
• Potraviny upravujte vařením nebo dušením, pokud je to možné, vyhněte se smažení. Snažte se jíst dostatek čerstvé zeleniny ( na salát používejte olivový olej a citrónovou šťávu)..
• Snažte se vyhnout používání mikrovlnné trouby a to i na ohřev.
• Ovoce jezte na prázdný žaludek a nejméně půl hodiny poté nekonzumujte žadné jiné jídlo ( ovoce je nejlepší jako svačina mezi jídly).
• Můžete konzumovat semena a ořechy jako odpolední svačinu, nebo jako zdroj rychlé energie..
• Pokuste si obstarat Aquarion – jako kvalitní zdroj vody, nebo pít neperlivou vodu.
• Nevyhnutelná je pravidelná tělesná aktivita s přítomností potů.
 

Krevní skupina «A»
 

• Slaďte výživu v závislosti na typu "A" v knize "Výživa podle krevních skupin“.
• Je vhodné vyhýbat se veškerým druhům červeného masa ( hlavně vepřovému a masovým lahůdkám).
• Maso můžete jíst dvakrát týdně a to ryby, kuřecí, krůtí.
• Neumíte kvalitně využít mléko a mléčné výrobky, můžete však používat varianty mléka z rostlin : sója ( jako je tofu sýr), proso, oves, žito.Občas můžete používat kozí sýr a syrovátku.
• Jídelníček postavte na čerstvém ovoci a zelenině, vařené zelenině, salátech ( s olivovým olejem nebo jiným za studena lisovaným olejem), polévkách a obilninách.
• Minimálně by měla být zastoupena pšenice (bílá mouka)..
• Pro vás jsou užitečné semena, ořechy a pomazánky z těchto potravin.
• Potraviny upravujte vařením nebo dušením, vyhněte se smažení a pražení.
• Používání mikrovlnné trouby je extrémně škodlivé.
• Ovoce jezte na prázdný žaludek a nejméně půl hodiny poté nekonzumujte žádné jiné jídlo ( ovoce je nejlepší jako svačina mezi jídly).
• Pokuste si obstarat Aquarion – jako kvalitní zdroj vody, nebo pít neperlivou vodu.
• Černá káva a zelený čaj můžou být někdy prospěšné..
• Místo octu používejte citrónovou šťávu nebo jablečný ocet.
 

Krevní skupina «B»
 

• Slaďte výživu v závislosti na typu "B" v knize "Výživa podle krevních skupin“.
• Vaše výživa může být rozmanitá, ale měli byste se vyhýbat rajčatům a kuřecímu masu ( toto se nevztahuje na vajíčka).
• Vyhýbejte se vepřovému a sekundárně zpracovanému masu ( paštiky, hamburgery, klobásy).
• Nepřehánějte příjem obilovin a vyhýbejte se bílé mouce.
• Můžete poměrně často konzumovat mléčné výrobky, ale neměli by být tučné( smetana, tučné sýry).
• Neměli byste jíst velké množství semen a ořechů, protože obtěžují žlučník.
• Jídlo byste neměli smažit, ale vařit nebo dusit.
• Používání mikrovlnné trouby je extrémně škodlivé.
• Ovoce jezte na prázdný žaludek a nejméně půl hodiny poté nekonzumujte žádné jiné jídlo ( ovoce je nejlepší jako svačina mezi jídly).
• Pokuste si obstarat Aquarion – jako kvalitní zdroj vody, nebo pít neperlivou vodu.
• K pití můžete používat zelený čaj.
• Pravidelně konzumujte čerstvou zeleninu.
• Pravidelná fyzická aktivita harmonizuje tělo i duši.

Krevní skupina «AB»


• Slaďte výživu v závislosti na typu "AB" v knize "Výživa podle krevních skupin“.
• Neměli byste preferovat jeden druh potravin, ale váš jídelníček by měl být rozmanitý..
• Vyhýbejte se vepřovému a kuřecímu masu, rajčatům..
• Vhodné je jíst tmavé pečivo.
• Můžete konzumovat mléčné výrobky, ale ne tučné (smetana,tučné sýry).
• Můžete používat rostlinné mléko ( sojové, oves, ječmen, rýže).
• Pokuste se konzumovat dostatek čerstvé zeleniny, saláty připravujte s olivovým olejem a citrónovou šťávou.
• Vždy konzumujte ovoce na prázdny žaludek (nejlépe jako snídaní) a nejméně půl hodiny po tom, nejezte další potraviny..
• Jídlo byste neměli smažit, ale vařit nebo dusit.
• Používání mikrovlnné trouby je extrémně škodlivé.
• Ovoce jezte na prázdný žaludek a nejméně půl hodiny poté nekonzumujte žádné jiné jídlo ( ovoce je nejlepší jako svačina mezi jídly).
• Pokuste si obstarat Aquarion – jako kvalitní zdroj vody, nebo pít neperlivou vodu.
• Pravidelná fyzická aktivita harmonizuje tělo i duši.


Středomořská - mediteriánská strava


• V jídelníčku preferujte čerstvou zeleninu, saláty připravujte s olivovým olejem a citrónovou šťávou.
• Jídlo připravujte vařením nebo dušením, ne smažením. Místo kuchyňské soli používejte mořskou sůl.
• Dvakrát týdně jezte ryby, maso upravujte pečením nebo dušením (ne obalované a smažené).
• Preferujte zeleninové polévky a dušené maso.Kombinujte těstoviny nebo rýži se zeleninou.
• Používejte hodně čerstvých bylin a koření ( česnek, petržel, celer...).
• Minimalizujte bílé pečivo, dejte přednost tmavému pečivu..
• Mléko a mléčné výrobky minimalizujte, mimo kozího mléka a sýrů..
• Vajíčka používejte maximálně jedno denně..
• Vyhýbejte se sladkostem..
• Pokuste si obstarat Aquarion – jako kvalitní zdroj vody, nebo pít neperlivou vodu.
• Pravidelná fyzická aktivita harmonizuje tělo i duši.
• Používání mikrovlnné trouby je extrémně škodlivé.